piątek, 25 listopada 2011

Dziecko w mediach




W mediach coraz częściej mamy do czynienia z młodymi aktorami, statystami reklam , małymi gwiazdami, które nie osiągnęły 15 lat.  Jak wpływa to na ich życie prywatne, relacje z rówieśnikami? Spełniają swoje marzenia czy jest to tylko ambicja rodziców?Spróbujmy przyjrzeć się maluchom w mediach.


Wizerunek dzieci bardzo często wykorzystywany jest w mediach różnego rodzaju. Dlaczego? Dziecko wzbudza zachwyt, młode pokolenie jest nieskazitelne,  z natury szczere i spontaniczne. Te cechy sprawiają , że przyciąga one uwagę wśród szerokiego spektrum odbiorców.  Spoty szczególnie działają na odbiorców dlatego stają się nieuniknioną częścią mediów, szczególnie telewizji i tam również spotykamy się z dziećmi.
Umieszczanie  obrazu dziecka powoduje wzrost atrakcyjności audycji co łączy się z zyskami płynącymi z większej oglądalności. U osoby oglądającej reklamę wywołuje to skrajnie pozytywne emocje, które następnie zostaną skojarzone z zachwalanym produktem.
Na uwagę zasługuje jeszcze jeden fakt mianowicie co z dziećmi w nich występującymi? Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że aby osiągnąć wysoką pozycję w życiu należy się o to starać i wkładać w to dużo wysiłku. Tak jest również w tym przypadku. Media często kreują wizerunek nieskazitelnych, idealnych pod względem  fizycznym i moralnym  ludzi. Co się z tym wiąże, dzieci muszą stawiać czoła  wyidealizowanym stereotypom.

Zdecydowanie największą zaletą takiej kariery jest gaża. Pieniądze, które później można zainwestować w wykształcenie dziecka .Kusząca jest także stabilność finansowa. Dziecko dorastające przed kamerami w szybkim tempie uczy się samodzielności, tak bardzo przydatnej w późniejszym życiu.  Sam charakter dziecka zmienia się, staję się ono bardziej pewne siebie, śmiałe, harde towarzyskie.

Nie od dziś wiadomo, że większość dzieci  występuje dzięki opiekunom, którzy przyprowadzili je na casting. - Dzieci biorące udział w programach rozrywkowych są do tego namawiane przez dorosłych, rodziców, którzy wyrażają zgodę na udział podopiecznych, jednocześnie zachęcają do wystąpienia właśnie z chęci zysku.

Show-biznes zdecydowanie jest dla zrównoważonych rodziców i ich latorośli z samozaparciem i ambicjami.  Zbyt wczesne obracanie się w świecie dorosłych nie wpływa pozytywnie na rozwój pociech. Dzieci zbyt szybko dojrzewające buntują się, uniezależniają się i uciekają spod skrzydeł rodziców w ramiona alkoholu, narkotyków a w prasie pojawiają się notki o zatrzymaniach, aresztowaniach lub co gorsze o śmiertelnych przedawkowaniach
młodych gwiazd.

Zetknięcie się dziecka z takim światem w zbyt młodym wieku nie zawsze kończy się happy endem. Dziecko i media nie zawsze idą w parze, jednakże jeśli jest się rozsądnym można wynieść z tego doświadczenia bardzo wiele pozytywów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz